Jamstvo

1 Jamstvo za stvarne (skrite) napake

1.1 V primeru napačnega izvajanja storitev s strani ponudnika lahko stranka uveljavlja jamstveni zahtevek proti ponudniku. V primeru potrošniške pogodbe lahko kupec, ki se šteje za potrošnika, uveljavi svoj jamstveni zahtevek v 2-eh letih od datuma prejema izdelka(-ov) zaradi stvarnih napak na izdelku, ki so že obstajale v času dobave izdelka. Po zastaralnem roku dveh let kupec jamstvenih pravic za stvarne napake ne more več uveljavljat.

1.2 V primeru pogodbe, ki ni bila sklenjena s potrošnikom, lahko imetnik pravice uveljavlja svoje jamstvene zahtevke v roku 1 leta od datuma prejema.

1.3 Stranka lahko po lastni izbiri zahteva popravilo ali zamenjavo izdelka, razen če je nemogoče zadovoljiti zahtevka, ki ga je izbrala stranka, ali če bi ponudniku to povzročilo nesorazmerne dodatne stroške v primerjavi z izpolnitvijo njegove druge zahteve. Če kupec ni zahteval ali ni mogel zahtevati popravila ali zamenjave, kupec lahko zahteva sorazmerno vračilo plačila ali pa kupec napako popravi na stroške ponudnika ali jo popravi druga oseba ali (v skrajnem primeru) odstopi od pogodbe. Zaradi manjše nepomembne napake odstop od pogodbe ni možen.

1.4 Kupec z ene izbrane jamstvene pravice lahko preide na drugo jamstveno pravico, vendar je dolžan kriti stroške prehoda, razen če je to bilo upravičeno ali je razlog za to podal ponudnik.

1.5 Kupec je dolžan ponudnika obvestiti o napaki takoj po odkritju, vendar najpozneje v dveh mesecih od odkritja napake.

1.6 Kupec lahko uveljavlja zahtevek za jamstvo za stvarno napako neposredno pri ponudniku storitev.

1.7 V šestih mesecih po izpolnitvi pogodbe ni nobenih drugih pogojev, razen obvestila o napaki za uveljavitev zahtevka za jamstvo, če kupec dokaže, da je izdelek kupil pri ponudniku (s predložitvijo računa ali kopijo računa). V takem primeru je ponudnik oproščen jamstva le, če to domnevo razveljavi, torej dokaže, da je do okvare izdelka prišlo po dostavi kupcu. Če lahko ponudnik dokaže, da je vzrok napake iz razloga, ki ga je pripisal naročniku, ni dolžan sprejeti jamstvenega zahtevka kupca. Po preteku šestih mesecev od izvedbe pa je kupec dolžan dokazati, da je napaka, ki jo je odkril oz. zaznal, že obstajala v času izvedbe.[T1] 

Za uveljavitev kakršnega koli zahtevka glede jamstva za stvarno napako je treba izdelek(-e) vrniti ponudniku, na naslov Službe za pomoč uporabnikom, ki je naveden v točki 14.1 teh SPP. Ponudnik sprejme samo čiste izdelke, nečiste izdelke pa vrne kupcu.

1.8 Če kupec uveljavlja jamstveno zahtevo v zvezi z delom, ki ga je mogoče ločiti od izdelka - glede na navedeno napako -, jamstveni zahtevek za druge dele izdelka ne bo veljal.

1.9 V primeru zamenjave ali odstopa od pogodbe, kupcu ni treba povrniti amortizacije izdelka(-ov) zaradi predvidene uporabe. Kupec je dolžan ponudniku plačati amortizacijo izdelkov, ki je posledica nepravilne uporabe.

1.10 V primeru pomanjkljive izvedbe, stroške, povezane z izpolnjevanjem jamstvene obveznosti, krije ponudnik. Ponudnik storitev v zvezi z izpolnjevanjem jamstvene obveznosti stroške, ki jih ima kupec, plača kupcu šele po verodostojnem dokazilu o stroških (predložitev računa, poštnega odrezka itd.). Če je napako izdelka lahko povzročil kupec, ki ni izpolnil obveznosti vzdrževanja, stroške, ki nastanejo pri izpolnjevanju jamstvene obveznosti, nosi kupec sorazmerno s svojim vplivom, če je vedel za vzdrževanje izdelka ali če je ponudnik v zvezi s tem izpolnil svojo obveznost obveščanja. Če se dokaže, da je do okvare izdelka prišlo po izvedbi (tj. ponudnik ni deloval nepravilno), potem stroške, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamstvene pravice (vključno s stroški vračila izdelka kupcu), nosi kupec.

 

1.11 Vzorec izjave za potrditev jamstvenega zahtevka je na voljo tukaj: [doc|pdf]

 

Če kupec ne uporabi vzorca, ki ga je ponudnik objavil za uveljavitev jamstvenega zahtevka, mora izjava vsebovati vsaj opis napake na izdelku, izbrani jamstveni zahtevek, ime stranke, naslov za dostavo in številko naročila. Izjavo o uveljavitvi jamstva za stvarne napake je treba predložiti v skladu z navedbami v točki 14.1. oziroma predložiti na tam navedeni naslov.

 

2 Jamstvo za proizvode

2.1 V primeru napake na izdelku kupec, ki se šteje za potrošnika (v nadaljnjem besedilu: potrošnik), lahko uveljavlja (po izbiri) pravico ali jamstvo za proizvod, ki je določen v točki 9.1.

2.2 Vendar pa potrošnik zaradi iste napake nima pravice hkrati uveljavljati jamstva za stvarne napake in jamstva za proizvod. V primeru uspešnega uveljavljanja jamstva za proizvode pa lahko potrošnik svoj jamstveni zahtevek za zamenjavo izdelka ali popravilo dela uveljavi pri proizvajalcu.

2.3 Kot zahtevek za jamstvo izdelka lahko potrošnik zahteva le popravilo ali zamenjavo izdelka z napako. V primeru uveljavljana jamstva za proizvod(-e) kupec mora dokazati napako na izdelku.

2.4 Izdelek se šteje za pokvarjenega, če ne izpolnjuje zahtev glede kakovosti, ki so veljale v času dajanja v promet, ali če nima lastnosti, ki jih je določil proizvajalec.

2.5 Potrošnik lahko uveljavlja zahtevek za jamstvo izdelka v dveh letih po tem, ko proizvajalec dal izdelek na trg. Po izteku tega roka izgubi to pravico. Potrošnik je po odkritju napake dolžan nemudoma obvestiti proizvajalca o napaki. Šteje se, da je napaka, prijavljena v dveh mesecih po odkritju napake, prijavljena brez odlašanja. Potrošnik je odgovoren za škodo, ki je posledica zamude v komunikaciji.

2.6 Potrošnik lahko uveljavlja zahtevek za jamstvo izdelka proti proizvajalcu ali distributerju izdelka (ponudnik).

2.7 V skladu s Civilnim zakonikom izdelovalec in distributer (ponudnik) izdelka se štejeta za proizvajalca.

2.8 Proizvajalec, distributer (ponudnik) je oproščen obveznosti garancije za izdelek samo, če lahko dokaže, da:

2.9 Dovolj je, da proizvajalec ali distributer (ponudnik) dokaže en razlog za izvzetje.

 

2.10 Vzorec izjave za uveljavitev zahtevka za jamstvo za izdelek je na voljo tukaj. [doc|pdf]

Če potrošnik ne uporabi vzorca, ki ga je ponudnik objavil za uveljavitev zahtevka za jamstvo za izdelek, mora izjava vsebovati vsaj opis napake izdelka, izbrani jamstveni zahtevek, ime stranke, naslov za dostavo in številko naročila. Izjavo o uveljavitvi zahtevka za jamstvo za izdelek je treba predložiti v skladu z navedbami v točki 14.1 oziroma predložiti na tam navedeni naslov.

Za uveljavitev kakršnega koli zahtevka za jamstvo za izdelek je izdelek treba vrniti ponudniku v Službo za pomoč uporabnikom, na naslov, ki je naveden v točki 14.1. Ponudnik sprejme samo čiste izdelke, nečiste izdelke pa vrne kupcu.

SPP na voljo v elektronski obliki (pdf).

 

Posodobljeno: 15. 01. 2021


 [T1]Minek a teljesítéséből<>

 

Prijava na novice